Köpvillkor
Allmänt
Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa från lokalpatriot.se. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.
Hur betalar jag?
När du beställer från lokalpatriot.se kan du betala med kort, mot faktura eller via direktbetalning. Vi samarbetar med Klarna och använder deras tjänst Klarna Checkout. För mer information om våra betalmetoder besök gärna Klarnas hemsida.
Leveranser
Leveranstid
De allra flesta ordrar skickas inom 2-5 arbetsdagar men du måste räkna med upp till tre veckors leveranstid för vissa produkter. Om det är viktigt med leverans inom en viss tid - skriv detta som en kommentar till din order. Vi försöker alltid att kontakta dig så fort som möjligt om leveranstiden blir längre än normalt.
Vid varje produkt finns angivet uppskattad leveranstid. Observera att detta är givet att det inte uppstår några problem eller frågetecken ang. just din order. Om det är viktigt med leverans till ett visst datum måste vi granska din order innan vi kan ge leveransdatum.
Export
Vi levererar i dagsläget endast inom Sverige.
We don´t ship international, only within Sweden. Sorry.
Ej uthämtade paket
När du anger din adress är det viktigt att den är rätt samt att du kan ta emot post på adressen. Vid ev. returer av paket som skickats till fel adress eller ej hämtats ut tillkommer kostnad för ny frakt alt. 200:- för hantering av outhämtade paket. Normal liggtid är 14 dagar men hämta gärna ut försändelser omgående.
Priser
Alla priser på lokalpatriot.se anges i svenska kronor SEK inkl. 25% moms.
Fraktkostnad
Vår standardkostnad för frakt är 29kr och vi skickar med Posten samt DHL. Normalt sett får du din order levererad dagen efter att vi skickat den.
Kvitto/Orderbekräftelse
När du lagt en godkänd beställning som registrerats i vårt system så skickas en orderbekräftelse till din angivna e-post. Tillsammans med din leverans får du sedan ett papperskvitto. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter har något gått snett - kontrollera gärna skräpposten samt att du angett rätt adress och kontakta oss så att vi kan se vad som hänt.
Retur/Avbeställning/Reklamation
Vi har ingen returrätt på tryckta eller broderade plagg så kontrollera din order noga innan du skickar den. För övriga varor (utan tryck eller brodyr) gäller distansköpslagen 14 dagar. Utdrag ur Konsumentverket; “Ångerrätten gäller inte för alla sorters köp. Den gäller exempelvis inte för den som köper en resa eller en specialtillverkad produkt”.
Skicka dina oanvända varor till: Custom Corner AB, Egettryck.se Rurik Holms väg 4, 44830 Floda. Du betalar själv returfrakten. Tänk på att varorna måste vara oanvända samt oförstörda. Vi skickar alla kepsar i hårda kartonger för att de ska hålla formen och förväntar oss att returer skickas på samma sätt.
Avbeställning
Om du ångrar dig innan vi har hunnit påbörja din order går det bra att avbeställa din order. Kontakta oss omgående, din order är dock ej avbeställd förrän vi har bekräftat din avbeställning. Vi försöker påbörja varje order så snabbt som möjligt så även om din order ej är skickad så kan den vara tillverkad och därmed ej gå att avbeställa.
Vid felaktiga ordrar eller defekta varor går det givetvis att reklamera ditt köp. Vid reklamation: Kontakta oss och ange ordernummer, kunduppgifter samt orsak till reklamation. Om du har möjlighet att ta ett foto och bifoga så är det jättebra. Vi vill självklart att du ska vara nöjd med ditt köp.
Personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204). Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används av egettryck.se. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Vi förbehåller oss också rätten att i vissa fall göra reklamutskick till den e-postadress du uppger om du inte angett att du inte vill ha dessa.
Tvättråd
För bästa hållbarhet, tvätta dina tryckta och broderade plagg i max 40 graders tvätt, avigsida ut och undvik torktumling. Kepsar tvättas bäst med handtvätt.
Tvist
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.